Дневен режим
7:30 – 9.00
Посрещане на децата и сутрешна закуска
От 7:30 до 8:30 децата се посрещат в сборна група, след което се разпределят по стаите с учителя на всяка група. Закуската се предлага поетапно при приемането на децата.
9.00 – 10.00
Занимания / Игрови дейности
Денят започва със „Circle time” (за 2-3 годишната група) или игрови дейности (за 1-2 годишната група). При организирането на заниманията учителите се съобразяват с особеностите на детското мислене и възприятие и използват разнообразни подходи, позоваващи се на вродената сензитивност на децата и включващи участието на всички сетива.
10.00 – 10.15
Порция плод или зеленчук
Плодовата закуска се състои от разнообразни пресни сезонни плодове (или зеленчуци) и не играе роля на основно сутрешно хранене.
10.15 – 10.45
Творчески занимания / Психомоторика
В часовете по изкуство, музика и психомоторика децата имат възможност да експериментират, да проявяват творчество, да опознават света около тях.
10.45 – 11.30
Игри на открито
Ние сме привърженици на идеята, че децата трябва да прекарват време навън всеки ден. Затова е важно те да бъдат подходящо облечени за игрите на открито и за възможни промени във времето.
11.45 – 12.30
Обяд
Обядът протича в спокойна обстановка. Медицинските сестри и възпитателите помагат при храненето на най-малките. По-големите се хранят самостоятелно, като учителите се грижат за това децата да усвояват култура на хранене и, разбира се, да се хранят достатъчно добре.
12.30 – 15.30
Подготовка за сън и сън
Следобедна почивка има за всички деца в детската градина. Тя цели да успокои нервната система на децата и да възстанови енергията и тонуса, изразходвани през деня.
Добре е всеки понеделник родителят да подсигури чисти дрехи за сън на детето, като ги предаде лично на учителя или ги остави на видимо място.
15.30 – 16.00
Следобедна закуска
Следобедната закуска е част от цялостното седмично меню, което родителите получават преди началото на всяка седмица, и цели да осигури достатъчно енергия на децата за остатъка от деня в детската градина.
16.00 – 16.30
Допълнителни занимания – опознаване на света, развитие на речта, подвижни игри
Следобедните занимания са разнообразни и са продължение на започнатото преди обяд. Те допълват възприятията и впечатленията на децата.
16.30 – 19.00
Игри на открито и свободни игри
Игрите на двора са част от дневния режим и всички деца излизат да играят всеки ден. Игрите навън дават на децата свеж въздух, слънце, възможност да тичат и викат на воля, да опознават природата и да подлагат на изпитание възможностите си. Учителите се грижат игрите да протичат спокойно и всяка част от двора е под тяхно наблюдение.